czwartek, 11 lipca 2013

Prosty przepis na zdrowe i błyszczące długie włosy - domowa maseczka jajeczna z naftą wg Subiektywnej




Dzisiaj mam dla Was przepis na banalnie prostą w wykonaniu maskę do włosów, po której gwarantuję efekty zauważalne już po pierwszym  jej zastosowaniu!  Na domowe maseczki jajeczne przepisów jest wiele, jednak moja aktualna kombinacja podana niżej na moich długich dość przesuszonych włosach na końcach sprawdza się świetnie. Tym bardziej teraz w lato moje włosy wymagają bardzo silnego nawilżenia, bo letnie słońce nie działa na nie najlepiej - przesuszają się, plączą, stają się matowe, czyli jednym słowem robi się na głowie "sianko". Maseczka  jajeczna naprawdę idealnie je nawilża, nabłyszcza, a dodatek olejków zastępuje mi olejowanie włosów, na które teraz jest zdecydowanie za gorąco....

Przepis na maseczkę jajeczną z naftą wg Subiektywnej:


- rybki Dermogal A+E - 1,2 rybki


- Alterra olejek do masażu migdały i papaya -około 4-6 pompek


- olejek arganowy - na zdjęciu jest arganowy z BU niestety zgubił swoją nalepkę  - parę kropel


- żółtka jaj - 3, 4  - przy moich długich włosach jest to nawet do 6 sztuk


- nafta kosmetyczna z olejem rycynowym - można użyć zwykłej nafty i dodać parę kropel olejku rycynowego, ja jednak mam w tej chwili taką wersję - 1, 2 łyżki stołowe



Opcjonalnie (wersja premium):


- sok z cytryny - niestety cytryny wyszły i moja wersja jest bez cytrynki


- miód

Ilość składników w masce zależy od długości włosów, jeżeli ilość podana powyżej nie wystarcza lub jest za duża odpowiednio można zwiększyć, bądź zmniejszyć proporcje.



Czynności:

Dodajemy i mieszamy wszystkie składniki z żółtkiem, aby powstała jednolita masa. Maskę można wykonać w dwóch wersjach: szybkiej z użyciem dowolnego mieszadałełka, czyli łyżeczki, widelca czegokolwiek, co nadaje się wg Was do wymieszania składników, albo w wersji dla bardziej ambitnych, czyli z użyciem miksera do ubicia żółtek, wtedy maska lepiej lepi się do włosów - jednak mi się nie chce po prostu bawić często w wyciąganie miksera i jego mycie... no chyba, że macie blender to jak najbardziej, ja nie posiadam. Jednak niezależnie czy żółtka będą ubite czy rozmieszane efekt jest ten sam.

Maska, która powstaje jest dość rzadka, jednak ładnie trzyma się włosów, lekko na nich zasycha,  co utrudnia ich rozczesywanie zanim zmyjemy miksturę. Dla tego należy rozczesać włosy PRZED nałożeniem maski,  potem nałożyć maskę palcami na włosy, zwinąć je i nałożyć ręcznik, czepek.  Przy włosach długich nie nakładamy maski od nasady włosów, ale zaczynamy nakładanie maski od długości ucha lub nawet połowy ich długości. Maskę na włosach należy trzymć minimum 30 minut, najlepiej jak najdłużej np. można włączyć sobie serial, film. Ja trzymam do 1.5 h. Maskę z włosów zmywamy ciepłą wodą, potem myjemy włosy dokładnie dwa razy szamponem, aby wymyć wszelkie pozostałości i tłustą warstwę z olejków. Zabieg najlepiej powtarzać raz w tygodniu.
 

Gorąco zachęcam do wypróbowania mojego przepisu i podzielenia się opiniami w komentarzach po jej użyciu na Waszych włosach.



Subiektywna


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz